Київський міжнародний телерадіоярмарок
Київський міжнародний телерадіоярмарок
Головний форум професіоналів медіаіндустрії України
Заходи

Організатор:

  • Теле-Радіо-Кур’єр Компанія «Теле-Радіо-Кур’єр»
7 лютого 2014, Київ

Семінар «Право для автора аудіовізуального твору»

:) ...Краще уникати правових помилок, ніж виправляти їх... (:

Семінар призначений, насамперед, для авторів телевізійних програм, передач:

  • режисерів-постановників;
  • авторів сценарію та/або текстів, діалогів;
  • авторів музики до твору;
  • художників-постановників;
  • операторів-постановників;
  • інших творців, які займаються створенням аудіовізуальних творів.

Семінар корисний для представників студій-виробників аудіовізуальних творів.

Програму Семінару підготовлено на основі запитань і рекомендацій учасників семінарів «Інтелектуальна власність у діяльності телерадіоорганізацій», «Інтелектуальна власність у підприємницькій діяльності», «Право для програмного директора» та ін.

Автор і ведучий Семінару: Сафаров Алі Фархатович, юрист, медіа-експерт, практик.

Сафаров Алі Фархатович, закінчив Національну академію МВС України. Створив і очолював аналітично-правовий відділ Української Асоціації Видавців Періодичної Преси. Більше 10 років консультує ЗМІ і фахівців медіагалузі, представляє їхні інтереси в судах. Провів більше 60 семінарів для керівників і фахівців ЗМІ з різних питань правового регулювання діяльності ЗМІ (у т.ч.: «Інтелектуальна власність у діяльності ЗМІ», «Правове регулювання передвиборчої агітації в ЗМІ», «Правове регулювання реклами в ЗМІ», «Правові основи діяльності журналіста ЗМІ й інформагентств»).

Організатор Семінару: Компанія «Теле-Радіо-Кур’єр».
Для довідок, заявок: e-mail: trk@tv-radio.kiev.ua • Тел./факс: (+380 44) 289-7931, 289-6675, 230-8302, 230-8303.


Умови участі

  • День проведення: 07 лютого 2014 р. (п'ятниця) (реєстрація: 09:30-10:00; робота: 10:00-17:00).
  • Місце проведення: м. Київ, Конференц-центр «Olympic Hall» (вул. Вадима Гетьмана, 1-В, 3-й поверх / 2 хвилини пішки від станції метро «Шулявська»).
  • Цільова аудиторія: Режисери-постановники. Автори сценарію та/або текстів, діалогів. Автори музики до твору. Художники-постановники. Оператори-постановники. Інші творці, які займаються створенням аудіовізуальних творів. Представники студій-виробників аудіовізуальних творів. Інші зацікавлені фахівці.
  • Робочі мови: українська, російська.
  • Формат роботи: Семінар проводиться в інтерактивному режимі, після вступної інформації Ведучого семінару спілкування відбувається у формі відповідей на найгостріші й найважливіші для аудиторії питання.
  • Учасник Семінару отримує актуальні на момент семінару довідково-інформаційні матеріали.
  • Учаснику Семінару вручається Сертифікат (посвідчення про проходження навчального курсу).
  • Умови участі: Платна акредитація: 1 Учасник – 400,00 грн., ПДВ – 80,00 грн (всього 480 грн). Акредитація не включає вартості проїзду, проживання, харчування Учасника.
  • Кількість учасників Семінару – обмежено. Момент припинення прийому заявок визначає Організатор.

Програма Семінару «ПРАВО ДЛЯ АВТОРА АУДІОВІЗУАЛЬНОГО ТВОРУ»

Теми / питання для розгляду, обговорення:

  1. Що захищає авторське право?
    • Об’єкти авторського права: твори літератури, образотворчого мистецтва, аудіовізуальні твори, інтерв’ю – що їх відрізняє?
    • Ідеї, концепції та інші об’єкти, які не є об’єктами авторського права.
  2. «Автора, автора!»
    • суб’єкти авторського права: автори тексту, музики, художники, режисери-постановники та ін.;
    • співавторство – коротка характеристика й опис.
  3. Авторські права і права авторів – перелік і аналіз авторських прав
    • немайнові авторські права – право на авторство, право на недоторканість твору та ін.;
    • майнові права автора;
    • термін дії авторських прав і «Паблік Домейн».
  4. «Не продається натхнення, але можна рукопис продати!»
    • що можна продати і як?
    • чи потрібно реєструватися десь, як автор?
    • як зробити, щоб авторство не вкрали?
    • хочу віддати безкоштовно!
    • види договорів на передачу прав;
    • особливості договорів співавторства;
    • особливості договорів відчуження;
    • особливості договорів на право використання;
    • чи потрібно реєструвати договір?
  5. Що таке суміжні права?
    • суміжні права виконавця;
    • суміжні права виготівника фонограми, відеограми;
    • суміжні права телерадіоорганізації.
  6. Захист авторських і суміжних прав
    • в яких випадках надається захист авторського і суміжних прав;
    • передбачені законом способи захисту;
    • судова практика по захисту авторського і суміжних прав;
    • позасудові способи захисту авторських і суміжних прав;
    • практичні рекомендації практикуючого юриста.

Питання, коментарі з тематики Семінару:

► Если будет семинар для авторов, обязательно пригласите, он мне нужен.

► У Законі України «Про авторське право i сумiжнi права» прочитала: «службовий твiр – твiр, створений автором у порядку виконання службових обов'язкiв вiдповiдно до службового завдання чи трудового договору (контракту) мiж ним i роботодавцем». Але за посадою я – редактор, у трудовому договорі про моє зобов’язання бути автором – ні слова, при цьому вже кілька років виступаю автором-сценаристом програм телециклу. Чи поширюється при цьому на мої авторські програми поняття «службовий твір»?

► Мы с коллегами своими силами и за свой счет сняли и смонтировали документальный фильм. Фильм, кажется, не плохой, был признан одним из лучших на весьма уважаемом телефестивале, им заинтересовались уже несколько телеканалов и даже дистрибьюторы. Но возникла проблема: никаких договоров между собой мы не составляли, а без них, как бы, нет и фильма. «Кто есть кто» по этому проекту – понятно, имена указаны в титрах. Кто и на что может претендовать в материальном смысле, мы согласовали без проблем. Но кто, с кем и какие договора должен заключить? И можно ли их заключить теперь, когда фильм уже готов?

► Наша продакш-студія власним коштом готує телепрограми, які потім пропонуємо телеканалам. Є телеканали, які вимагають, щоб у фінальному титрі програми було вказано: «Програма створена на замовлення Телеканалу "Ікс"». Чи може такий титр спричинити якісь негативні наслідки для нашої телестудії у питаннях майнових прав на телепрограму?

► Какой-то тупик. Большинство украинских авторов фильмов и телепрограмм не знают своих прав. В результате, их грабят все, кому не лень – бессовестные продакшн-студии, телеканалы и даже cоавторы. Если воровство денег из чужого кармана – общепризнанное преступление, то лишение автора его законных гонораров за использование созданных им произведений почему-то считается «просто бизнесом». И даже, если ты знаешь свои права, это ничего еще не означает. Не так давно испытал на себе. При поступлении на новую работу я только-только заикнулся про имущественные права сценариста и по глазам работодателя понял – услышу вежливый отказ. Выбирать не из чего: или кабальные условия, или «прощайте!» при знакомстве и безработица.

Семінарі «Право для автора аудіовізуального твору» – 07 лютого 2014 р.